tisdag 20 januari 2015

Barbados

Vårt sista stopp denna kryssning var Barbados, ett stopp jag såg mycket fram emot. Dansa dancehall på Jamaica eller Barbados har alltid stått på min bucketlist, men med småbarn med samt en båt som avgick igen kl 17 var inte det aktuellt denna gång. :)

Vi var den här dagen sååå trötta att vi och Caesar inte minst bara ville ha en sol- och baddag. Jag hade läst i The World-guiden från Lonely Planet att det fanns en oerhört vacker strand som låg rätt nära Bridgetown där vi skulle ankra.


Väl ute på fast mark gick vi till turistinformationen och där tipsade de om att det fanns en väldigt fin strand mitt i stan med som var hennes personliga favorit och väldigt barnvänlig med en taxiresa på 5 minuter. Alltså passade vi på att promenera genom stan dit. Det tog kanske 20 minuter. Vi gick rätt sakta, kikade in fiskmarknaden och mutade Caesar med lite svalka och leksakskikande i en affär på vägen.



Väl framme vid stranden lyckades jag kliva snett i ett hål och skrapade upp benet rejält till de väntande taxichaufförernas stora glädje, fast de var gulliga med. De frågade hur jag mådde när vi gick förbi nästa gång. Själv tänkte jag bara på kameran som redan hade fått en liten spricka i displayen. Den höll i alla fall.


Stranden var ljuvligt fin och inte långt från stranden kunde man snorkla och simma med havssköldpaddor. Även nära stranden kunde man se väldigt fina fiskar simma förbi i vattnet.


Vi åt hummersoppa till lunch vid stranden på Lobster alive precis där vi låg och solade och trots att det tog ca 40 minuter innan maten kom var soppan helt ljuvlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar