fredag 30 januari 2015

Avkoffeinerad - men Starbucks drar ju alltid

Jag tillhör gruppen som lätt drar i mig 3 koppar kaffe på morgonen...innan mitt jobbs morgonkaffe alltså...

I Spanien finns ju alltid fantastisk cortado, som jag brukar ta efter maten. Vi har dessutom en Nespressomaskin i lägenheten där.


Bum dia på dig med! :)

Efter en månad borta i Karibien och Centralamerika känner jag mig väldigt avkoffeinerad. På båten fanns ju Starbuckskaffe och jag har dragit in på Starbucks ibland, men generellt sett har ju kaffet varit svagare än svenskt te.

Igår skedde något historiskt! Jag beställde en venti Cappuccino på Starbucks med trippelshot i. Jag tyckte den var lite för stark...det har nog aldrig hänt förut. Min mage är säkerligen jätteglad däremot. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar