torsdag 15 januari 2015

Att simma med delfiner - första stoppet på St Thomas och Tortola

Första morgonen på båten vaknade vi upp ca 04:00, jetlaggade som vi var. Jag ska inte ens berätta när vi somnade kvällen innan. :) Jag satt uppe på pooldäck med en kaffe och en bok, vilket blev lite skön morgontradition. En hel båt för mig själv nästan. Ibland smög jag ner i jaccuzzin i det fina asiatiskinspirerade poolområdet som var reserverat för vuxna på båten.



St Thomas i sikte.


Vi hade försökt skjuta upp utflykten som skulle ta oss till att simma med delfiner, men utflykten den första dagen var den enda där Caesar fick vara med och simma. På de andra öarna var åldersgränser för detta 8 år. Vi åkte en rätt lång båttur från St Thomas till Tortola, som båda tillhör Virgin islands. St Thomas tillhör den amerikanska delen av Virgin islands, medan Tortola tillhör den brittiska sidan.

Caesar är taggad!



Tyvärr har jag inga foton på oss simmandes med delfinerna, då vi var i poolen hela tiden och resorten själv hade så klart väldigt dyra bilder att sälja till oss.


Det var en fantastisk upplevelse! Jag har snorklat i ett vilt delfinstim på Zanzibar för många år sedan, men aldrig fått rida på en delfin, eller bli simmad av en delfin snarare. De är ju fantastiska djur. Måste jag säga att Caesar var i himmelriket? Han var mycket modig och följde instruktörens instruktioner fint och fick bli simmad liggandes mage mot mage med delfinen. Han ansikte bara strååålade och detta var hans favoritdag på kryssningen alla kategorier.


På väg tillbaka till St Thomas igen, trötta men väldigt nöjda med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar