fredag 27 maj 2016

Det är äntligen helg igen - spadrömmar

Jag bara älskar fredag eftermiddagar. Idag hämtade jag Caesar i skolan och det var ett stort gäng barn och föräldrar som stannade kvar på lekplatsen på skolan och njöt av lite sol efter en regnig och kylig vecka. Temperaturen är nu nere i 12-14 C och vintern är här.

Känslan på fredageftermiddagen är så lugn och skönt. Vardagsstressen är slut på några dagar och det är familjetid de luxe. Om ett par veckor ska Caesar ha en sleepover hos sin bästis Gabby och jag sitter och kollar på om jag och Niklas ska passa på att bo på hotell en natt, ett hotell med spa och poolavdelning i sådana fall. Det vore inte helt fel.


Jag älskar ju att gå på spa och bokar in mig för ansiktsbehandling och massage med jämna mellanrum.

För er som bor i Sverige är det ju både prisvärt och trevligt att åka på spa till den polska rivieran. I Sopot utanför Gdansk har vi övernattat några gånger. Det är en trevlig och vacker badort. Är du intresserad av att åka på spa i Polen med flyg eller båt hittar du mer info på polenresa.se. Jag har varit in och kikat där med jämna mellanrum och pratade med en kompis om att vi skulle åka på spa-resa, men det blir aldrig av och till slut åkte hon med en annan kompis och hade en underbar långhelg i Gdansk.


Detta inlägg är sponsrat och bilder lånade från polenresa.se.

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Klart ni ska gå på spa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag mailade ett hotell som hade en kampanj just nu, men den var inte giltig just över den helgen. Hotellrum där skulle gå på 2300:- och det har jag inte lust att lägga, så vi kommer nog ta båten in till stan och köra finmiddag istället. :) Inte dumt det heller.

      Radera
  2. Så mysigt det ser ut.

    Jag har aldrig varit på spa, faktiskt. Det tillhör nästan sådant som kvinnor idag inte ska erkänna, verkar det som. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar, jag ska inte skvallra för någon om denna pinsamma hemlis! ;)

      Radera
  3. Spa är trevligt! Jag var på spa för några dagar sen på Sturebadet, kommer skriva om det snart på bloggen! (Och Polen är också trevligt för övrigt, även om jag aldrig varit på spa där)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så trevligt! Det är ju faktiskt ett ställe som jag har kvar att besöka, men någon dag så... :)

      Radera