söndag 3 januari 2016

Samoa kvalade också in i oktober

Nu är jag i planeringsjakt oerhört tidigt för att vara oss, som är spontanresande vanligtvis! Problemet här är att Niklas inte har tillgång till personalbiljetter ännu samt att det är extremt mycket dyrare att flyga från och omkring Nya Zeeland. Det verkar dessutom bara bli dyrare och dyrare ju längre man väntar med att boka när det är skollov här.

Vi har suttit och räknat på röda dagar och Niklas semesterdagar och vi kom fram till att vi även kan klämma in en semestervecka på Samoa i oktober!



Uppdaterat resår i sant resnörderi:
Februari - Waiheke island
Mars - Napier och östkusten på nordön
Juli - Fiji
Oktober - Samoa
December - Sydön på Nya Zeeland

Sedan finns det några till långhelger här, men liiite spontanitet måste vi ju få utrymme för med. :)

6 kommentarer:

  1. Det låter som att ni kommer få ett helt fantastiskt reseår :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir inte illa alls tror jag. :) Jag önskar även dig ett finfint resår 2016!

      Radera
  2. Åhhh! Samoa är ett av mina bästa resmål någonsin :) Tror jag har nämnt det här innan också kanske? Här finns lite blogginlägg som jag skrev från min upplevelse där: http://jennifersandstrom.se/tag/samoa/
    Och Waiheke vill jag också minnas att jag nämnt, det är ljuvligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har läst igenom dina Samoa-inlägg tidigare med och tog mig en titt även nu. Det verkar så mysigt och då jag är med i en kör med en massa samoaner här i Auckland, så förstår jag verkligen vad du menar med deras enorma vänlighet. :)

      Radera
  3. Skulle behöva lägga lite tid där borta hos er känner jag när jag ser era planer. Lockande med Samoa men inget en väl gör på en veckas semester? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte från Sverige nej, då får man mest flyga & vända hem igen nästan direkt. Härifrån är det direktflyg på 3.5 timmar om jag minns rätt.

      Radera