torsdag 28 januari 2016

En vanlig dag i Auckland

Här i Auckland suger vi ur det allra sista av sommarlovsdagarna, då Caesar börjar skolan på tisdag. På fredag morgon kommer det sättas upp listor på skolan som visar vilken lärare och klass alla barnen får och tillhör nästa läsår. Caesar börjar årskurs 2 även fast han missade tre fjärdedelar av årskurs 1.

I veckan har vi hängt vid skolpoolen, besökt ett lekland med Caesars bästis Gabby och varit till vårt stamställe Butterfly creek. Idag stod lite klättring på schemat i en klätterpark som ligger precis bredvid Butterfly creek. Vi hade hoppats på en sushilunch med Niklas först, men han satt fast i ett möte lite längre än väntat, så vi tog en snabbkaffe innan det var dags för klättringen på Rocket ropes.


Caesar körde ett antal varv i deras nybörjarhörna för mindre barn. Så himla söt liten park!




På Nya Zeeland är det en sommartradition med real fruit ice cream, alltså glass som blandas på plats med färska bär, oftast jordgubbar eller blåbär.

Precis som hemma finns det mycket jordgubbar och plockställen för jordgubbar under sommarmånaderna. Nära flygplatsen ligger ett av dessa ställen, en Auckland-klassiker, Perry's Berries. Vi har aldrig varit där, men svängde av idag på väg hem från klättringen.


Deras jordgubbar såg helt fantastiska, men då dom inte tog kort var budgeten något begränsad. Ett par glassar fanns det utrymme till och den var så himla god!


Ikväll hann jag med både min gitarrlektion samt att shoppa lite begagnade skoluniformskläder inför skolstarten. Sedan hägrade det bästa jag vet, en strandpromenad med mina favoritkillar!

Så här såg himlen ut ikväll från vårt hus...


...och den var inte alls dum på stranden heller. Caesars shorts var ännu torra på bilden, men sedan vadade både han och jag i vattnet och han vadade nog ända upp till midjan tror jag.


Högvatten på väg in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar