torsdag 13 november 2014

SOS international - när något går snett på resan

Nu är jag så smått tillbaka till vardagen
igen efter min mammas plötsliga bortgång
på resande fot i Spanien förra veckan.

Jag ska börja rapportera om vår sista resa
tillsammans, för bara 3 helger sedan i London.
Jag är så glad att vi hann genomföra den
resa vi gav henne i 70-årspresent i våras!

Hon gav mig livet, älskade mig villkorslöst
och fanns alltid, alltid, alltid där när jag
behövde henne. Det bästa av allt är att hon
sent omsider slutat oroa sig för oss, hennes
barn och att vi då kunde bli så himla bra
vuxenkompisar och hade så mycket skoj ihop
- saknaden är enorm!

Mina föräldrar var i Alicante och hälsade
på min moster och morbror som långtidshyr
en lägenhet där varje höst. Dom är så hemma
i området och känner mycket folk, och kunde
hjälpa min pappa så mycket med allt som
behövde fixas. Pappa var extremt imponerad
av SOS international som har sin bas i
Köpenhamn, så allt tack till dom! Proffsiga,
effektiva, kunniga och medkännande varje
gång. Dessutom har dom hållit honom och
oss ständigt uppdaterade kring detaljer
om mammas hemkomst, hennes sista flygtur.

En mycket nöjd mor på Gran Canaria i augusti
- ren kärlek!

2 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen. Så tråkigt. Jag miste min 90-åriga mor för snart 10 år sedan,men saknar henne fortfarande varje dag, men för henne var det dags när det skedde. Jag har som reseledare använt SOS International många gånger och de har varit fantastiska.

    SvaraRadera
  2. Tack kära du! Härligt att höra att du har haft den erfarenheten med, dessutom flera gånger. :)

    SvaraRadera