tisdag 11 november 2014

Gratis tågluff för barn!

Detta är ju en finfin nyhet för familjer
och framför allt för ensamstående föräldrar.

För en vuxenbiljett får två barn under 11 år
åka gratis. Jag blir faktiskt lite sugen
själv. Nicke är ju väldigt inne på en
bilsemester i Europa, men jag tycker det
vore härligt romantiskt med en tågresa jag.

Jag hade alltid extrajobb som tonåring men aldrig
uthålligheten och strukturen till att faktiskt
få ihop pengarna till en tågluff.

Syrran som är mer berest än jag är, åkte
ut varje sommar och kom hem brun som en
pepparkaka och med spännande historier att
berätta om möten med killar på kontinenten. :)

Förresten försöker jag få min teknikfientliga
storasyster att gästblogga hos mig. Intresset
från hennes sida är svalt. Hon deltog i den
första rosa bussen-resan genom hela Afrika,
har bott i Namibia och i Kanada, bott i en
bil ett halvår i Australien och varit
säsongare i Alperna bland annat. Är det
någon särskild av hennes resor som lockar dig?

Mer info om interrailkort hittar du på
www.vagabond.sedär jag även har lånat bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar