onsdag 23 oktober 2013

Långresa nästa vinter? Maybe bäjbi!


Kejsaren anno 2010 - världens sötaste då och världens sötaste nu!
 Jag är inte ett dugg partiskt, niet, mais non!

Jag blir färdig ekonom till sommaren och funderar en del över
framtiden. Innan jag studerade drev jag egna företag under åtta års
 tid. Dessförinnan frilansade jag och har gått på vikariat. Jag har
aldrig drivits av en önskan om fast anställning och fortfarande får
 jag en liten klump i magen av att någon annan ska bestämma över
 min semester och dessutom bara ha fem veckor per år! Jag har
jobbat mycket, men tagit längre semestrar.

Jag funderar en del på
fördelarna och nackdelarna med fast jobb
helt enkelt och nu
kommer jag komma in i en bransch som är mer
traditionell än de
jag är vana vid och med mer fasta anställningar.

Well, well, det som händer händer och min plan till nästa vinter är
 att ta en långsemester i Asien tillsammans med männen i mitt liv.
 Kejsaren var 6 månader på fotot ovan, men nästa vinter blir han
 redan 5 år! Vart tar åren vägen, han var ju nyss en bäbis?!

Vid nästa blinkning börjar han skolan och då kommer vårt liv
förändras en hel del. Bye bye, vintersemestrar medan vi arbetar
hela sommaren. Vi kommer inte heller kunna resa obehindrat
vintertid och framför allt inte resa runt, utan åka någonstans där det
 finns en svensk skola. Jag hoppas på tre månader, men vi får se
vad N säger, han har ju faktiskt ett fast jobb
och är inte fri som en fågel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar