måndag 20 juli 2015

Hurra - resebloggen fyller två år!

Tänk va, idag är det två år sedan jag skrev mitt första reseinlägg i bloggen! Tiden går fort och en hel del resor har vi hunnit med under dessa två år, orkar inte ens räkna upp dom, men de mest minnesvärda är resan till Newfoundland, Jorden runt-resan i vintras och rundresan på den lykiska kusten i Turkiet. Här kommer en repris på inlägg numero uno!


Lite smakprov från vår senaste trip till Kanada. Vi åkte dit för att systra mi bodde där då.

Ärligt talat hade jag inte jättehöga förväntningar på resmålet, men det växte på en och
vi hade en riktig favoritresa. Vi har sett vacker natur, vacker arkitektur, atmosfäriska fiskebyar och träffat oerhört pratsam och gästvänlig befolkning - en riktig hit och jag längtar tillbaka när jag skriver om det här...






















Fyren i Bonavista, en av de mest fotograferade fyrarna i landet, inte oväntade uppgifter.



 Ljuvligt vacker hiking överallt och mycket dimma

 Vackert och ödsligt på många ställen.
Här skymtas lite familjemedlemmar och kompisar.
Vårt allra senaste tillskott till släkten, fina fina vovven.

4 kommentarer:

  1. Grattis på tvåårsdagen resefamiljbloggen!

    SvaraRadera
  2. Grattis på bloggfödelsedagen! Mina föräldrar och min bror bodde ett år i Newfoundland precis innan jag föddes, så jag har alltid fått höra mycket om det stället! :)

    SvaraRadera