söndag 31 maj 2015

Caesars första charter till Kreta

När Caesar var 8 månader och jag var föräldraledig hoppade vi på en sista minuten till Kreta tillsammans med min kompis Kattis. Vi bodde på ett litet, enkelt lägenhetshotell nära stranden. På hotellet fanns en restaurang som levererade mat hem om man så ville, så jag och Kattis spenderade kvällarna på balkongen, tittandes ut mot havet och åt middag och fnissade som ett par tonårstjejer, så som det alltid blir när vi träffas.


Förmiddagar vid poolen, lunch på stranden, eftermiddagarna på stranden, en vagnspromend och sedan var det kväll igen. Vi hade en skön semesterlunk där och höll oss mest hemmavid. Både jag och Kattis har varit på Kreta förut, så vi hade inget behov av att hyra bil.


Jag hade alltid med mig en resesäng när jag reste med Caesar som liten, så himla praktiskt! Han har alltid älskat sin resesäng, en kul, liten koja liksom. Vi har alltid haft en dedikerad resevagn med, en sådan som flygbolagen har kunnat få slänga omkring som de vill, utan att vi skulle sörja den alltför mycket, om den slits ellet går sönder i deras hårdhänta bagagebehandling.


Det hårda livet vid poolen.


En bra UV-dräkt med keps som täcker barnens huvud bra är ju guld värd när man reser till soligare länder.

Utanför hotellet gick det direktbuss in till stan, så lite finfin shopping blev det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar