onsdag 4 mars 2015

Flytta till Pitcairns kanske?

Av de 46 bofasta som bor på Pitcairns i Oceanien är endast en kvinna i fertil ålder och ögruppen har numera ett immigrationsprogram för att locka nya invånare till denna svårtillgängliga ögrupp. För att komma hit går det fraktfartyg en gång per kvartal och på ön finns skola, en affär, kyrka och ett museum.


Invånare lider av främlingsfientlighet enligt artikeln i Vagabond varifrån jag även har lånat bilden, så bered er på en klurig integrationsprocess.

Älskar du natur, dykning och orörd regnskog och inavel kan detta vara chansen för dig!

4 kommentarer:

  1. Gillar öar, men detta vore nog att gå lite för långt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Lite väl mycket inavel med gissar jag. :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Inte för att jag skulle vilja flytta dit med tanke på främlingsfientligheten och pedofiler, men vilken intressant artikel! Ättlingar till myteristerna från Bounty! Jag läste hela Vagabonds artikel också och de artiklar den hänvisade till och de filmer på Youtube som finns om Pitcairns ska jag se vid tillfälle också! Vilken spännande värld vi lever i! / Fascinerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det är ändå intressant och jag tycker det faktum att de har ett handlingsprogram för sin bristfälliga befolkning som når oss på andra sidan jorden är rätt imponerande.

      Radera