tisdag 3 mars 2015

Det där med att resa mellan skolloven

Det är skönt att vara hemma, utan tvekan. Däremot kände jag direkt jag flög in i ett kallt Paris att jag redan saknar solen och värmen. Jag känner mig oerhört tankad på energi och välmående och det beror utan tvekan på all D-vitamin jag har tankat under denna resa. Nu veckan efter sportlovet är dessutom resorna till solen rekordbilliga!

Här på bokasmart.se hittade jag sista minuten-resor till Kanarieöarna för 1298:- med flyg samt hotell! Det är ju nästan skamligt prisvärt!


Vi har en stilla dag här hemma, en influensasjuk Caesar, min kitchen aid och jag. Attans tur att han blev sjuk precis dagen efter att vi hade landat hemma. Vi var på väg att fastna i Köpenhamn under helgens strejk där, men vi kom som tur var hem i söndags. I måndags morse vaknade lillkillen med hög feber och idag kan han knappt prata och hostar så där djupt så det nästan gör ont inombords när man hör det.


Helt seriöst har jag ju inte lagat mat på 2.5 månader. Vi har ibland bott i lägenhet och ätit frukost där eller hämtat hem mat, men inte lagat något själv. Därför har det varit mysigt att laga lite god fisk och baka Valnötsbröd med torkad frukt från marknaden i Turkiet.

Jag har den sista delen av resan kvar att skriva om, vår sista vecka som spenderades i Bangkok samt Paris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar