onsdag 21 oktober 2015

Kikade igenom mitt arkiv

Shit, jag har rest mycket genom åren ser jag när jag kikar igenom mitt bloggarkiv. Totally addicted - who??? Me???

Bara under de dryga två år jag har resebloggat har jag varit i följande länder:
Nya Zeeland, Spanien, Frankrike, Thailand, USA, Mexiko, Panama, Puerto Rico, Dominica, Virgin Islands, Barbados, St Kitts & Nevis, St Maarten, Storbritannien, Turkiet, Schweiz och Nederländerna.


I detta inlägg från 2013 drömmer jag om en långresa vintern 2014 och så blev det ju. Långresan blev på 2.5 månader inte 3 månader som jag hade siktat på, men vilken resa sen!


Det var den andra jorden runt-resan jag och Nicke har åkt på. Den första utan vår son år 2005, unga och vitala. Då reste vi följande rutt:

Kina, Australien, Nya Zeeland, Chile, Bolivia, Argentina och Uruguay.

Resan vi gjorde i vintras gick åt andra hållet med följande rutt:

Spanien, Puerto Rico, St Kitts & Nevis, Dominica, Barbados, Virgin Islands, St Maarten, Panama, Mexiko, USA, Nya Zeeland, Thailand och till sist Paris.

Alla inlägg från vinterns långresa hittar du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar