lördag 10 december 2016

Our hoods

Vissa dagar får jag liksom nypa mig för att det är overkligt vackert här under de gnistrande sommardagarna. Vi har köpt nyckel till skolpoolen och invigt den med efter skolan igår. Så himla skönt! I havet är det små rosa maneter, som jag är rädd bränns. Däremot är det fullt med folk som badar hela tiden, så de kan väl inte vara så farliga antar jag.

Här bor vi liksom - overkligt fortfarande!


Härliga vyer från gårdagens morgonpromenad!


En skolklass som var på utflykt vid stranden. Det är bara 7 dagar kvar i skolan innan sommarlovet sätter igång!


Det här är sjukt nog ett jultecken här, då Pohutukawa-träden kallas New Zealands Christmas trees, då de alltid blommar så härligt rött över julen.

4 kommentarer:

  1. Vilka hoods!!! Waow, vackert! Hälsningar från Warszawa!

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder! Hoppas jag kan åka till NZ nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag! Du verkar ju ständigt resa runt jorden, så du kan väl klämma in detta underbara land med! :)

      Radera