lördag 6 september 2014

Den vackra nordkusten

Av allt mitt resande har jag lärt mig
en sak, där det är platt och lättillgängligt
ligger hotellområden. Där naturen är
fantastisk, med scenerier, klippor och
vackra berg ligger inte hotellområdena.

Med detta i bakhuvudet gav vi oss iväg
på en biltur till norra kusten på Gran
Canaria. Mycket riktigt var det väldigt
vackert där! Tyvärr kunde vi inte stanna
var som helst, så de bilder som blev är
inte de coolaste scenerierna.

Vi var tyvärr för sent ute på dagen för
att hinna köra ner västkusten, som även
den verkar vara mycket scenisk och med
små genuina fiskebyar. Nästa gång ska
jag fasen hinna med hela den turen!


De enda som hängde här var lokalbefolkning
samt surfarna, några coola surfarstäder
passerade vi.



Lite raukar var det här, kör efter nord-
kusten om ni åker till Gran Canaria. Sedan
fortsätter ni efter västkusten och tipsar
mig eller gästbloggar här om det. :)


Några utkikspunkter hann vi med i alla fall.


Tro mig, det här berget med de fina
pastellfärgade husen som klättrade
efter bergväggen, var coolare på
riktigt, lyckades inte riktigt fånga det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar