måndag 25 augusti 2014

Vilken reseprofil är du?

Jag gick in och testade Fritidsresors
nya test, där man kan få en hint om
vilken reseprofil man är.

Testet hittar du HÄR.

Jag fick först pocketälskaren. Jag
vill visst ligga ostört på en strand
och läsa deckare. Det kändes inte
riktigt som jag.


När jag gick tillbaka för att hitta
den beskrivande texten hade jag klickat
bort det. Jag fick gå in och göra det
ytterst snabba testet igen och denna
gång kändes det mer träffande.

Fotografen


Den beskrivande texten:
"Om det inte finns på bild har det inte
hänt. Den regeln styr din semester.

När du reser bort fotar du därför ALLT
som händer. Du fotar fötter i sanden,
paraplydrinken i handen. Barn, hundar,
restauranger, roliga fåglar - varenda
detalj ska förevigas. Hemma dränks dina
vänner av en lavin av bilder som du vräker
ut via sociala medier.

Vi rekommenderar att du tar med ditt
resesällskap till Isla de Holbox, Mexikos
mest välbevarade hemlighet.

Där kan du skapa minnen på vita, finkorniga
stränder, vid turkost hav, på en bilfri ö.
Vackra färger, flamingos och delfiner.
Hotellet Villas Paraiso del Mar är en
fotogenisk dröm. Du kommer att kunna njuta
av bilderna i resten av ditt liv."

Ja, det lät ju mer som mig. Jag är ju trots
allt resebloggare, eller hur?

1 kommentar:

  1. Jag gjorde också den där... två gånger. Varje gång blev jag "partyprinsessan" eller "festprissen" eller vad det nu hette... kändes inte alls rätt måste jag säga...!

    SvaraRadera