måndag 21 april 2014

Något så ovanligt som en obokad långhelg hemma...

Denna påskhelg har känts ovanligt lyxig.
Så fort vi får en längre ledighet brukar
vi fara någonstans och det var även planen
denna gång. Vi skulle ha åkt upp till mina
föräldrars andelshus i Funäsdagen för en
skidvecka.

Nu ville sig turen att jag fick ett samtal
om precis ett sådant jobb jag hade tänkt
satsa på efter min examen i juni. Det känns
som en så spännande chans att jag inte ville
tacka nej, så jag börjar på en redovisnings-
byrå redan nu på tisdag.

Det känns smått pirrigt för ett kontrollfreak
som jag, som inte känner sig riktigt bekväm
med att vara nybörjare på något jag tar mig
för. Jag trivs bäst när jag är den med koll
och därför har jag ofta också just bra koll.

Detta resulterade i att vi stannade hemma
och tog ett välbehövligt tag i trädgården
för vårrustning av denna och har passat på
att boka in lite spontana middagar och
Afternoon tea på mysiga Villa Talliden.

Jag hoppas även du har haft en mysig helg i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar