måndag 3 februari 2014

Thermalbadstoppen - en lista över mina bästa hot pots

Förra inlägget handlade om Dalyan
hot springs utanför Fethiye i Turkiet.
Thermalbad kom jag först i kontakt med
när vi var i Nya Zeeland på vår jorden-
runtresa för nästan 10 år sedan. Sedan
dess har det blivit några riktigt fina
badupplevelser på Nya Zeeland, Island,
Bolivia, Ungern, Turkiet och Chile.

Här kommer då topplistan:

1.
Bolivia, helt ensamma i en magisk
nationalpark på 5000 meters höjd
var vi alla höjdsjuka och kokablads-
stinna(don´t ask!). I ultrarapid
pga höjden bytte jag och Nicke om
till badkläder och badade i en källa
med utsikt över laguner i olika
färger med berg runtom i svart aska.
Jag glömmer det aldrig!

Bilden hittade jag HÄR
och jag tror banne mig bilden är tagen
precis där eller väldigt nära, då jag
känner igen den fantastiska naturen
från de andra bilderna.

2.
Island, här badade vi i många bad.
Vi tältade och insåg att det kostade
lika mycket att gå på traktens lokala
hot pots som att duscha 10 min på
campingen. Höjdpunkterna var ett stort
bad på nordöstra Island och en skola
med thermalbassäng vid fjordrarna i nord-
västra Island.

3.
Dalyan hot springs i Turkiet, det var
en magisk dag, vid en magisk sjö, med
en magisk stämning. En sagodag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar