torsdag 25 juli 2013

Lite vardagliga stora drömmar

Lite fler bilder från vår senaste resa till Newfoundland kommer senare...

Önskelista på drömresemål just nu:

1. Kryssning i Karibien - tacky jag veeet. Det är bara något fascinerande över dom där gigantiska, flytande nöjeslanden, en hel värld i en båt. Dessutom är det den ultimata kombinationen av att Niklas och jag gillar att resa runt, medan lilla Kejsaren tycker om kontinuitet och att inte flytta runt för mycket när vi reser. Vackra stränder är aldrig fel heller...



















2. Safari - ingen av mina män, varken den stora eller lilla har upplevt den afrikanska vilda naturen och det borde de verkligen. Jag är nyfiken på Uganda
, Botswana och Namibia. Även Mali ligger högt på listan med all rik kultur som finns i landet, men det är ju smått oroligt där nu, så icke sa nicke. Svågern har varit där, det lyllot.

 
 


















3. Petra i Jordanien - jag ser mig själv åkandes jeep i öknen med fladdrande sjal och khakikläder. Jag vill bo i upptäckartält med små tjänare som serverar mig alkoholfria cocktails, så som de gjorde på filmer från 40-talet.




















4. Tokyo - det vore oerhört spännande att se detta land med sina lustiga subkulturer och stränga sociala koder. Jag tror inte jag kommer känna mig hemma där, men spännande vore det allt.



















5. Peru - say no more. Inkafolk, uråldrig fantastisk kultur, vacker natur och bara oerhört spännande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar