tisdag 10 november 2015

Lite skryyyt då...

Caesars klasslärare hummar och ojar sig över Caesars fantastiska avancemang vad gäller det engelska språket. Mammahjärtat blir lite malligt. Idag frågade mrs Jackson om vi pratar engelska eller svenska med honom hemma, då hon aldrig tidigare har haft en elev som gått så fort framåt i engelska. De har ju många immigranter på skolan, hela tiden nya barn från olika delar av världen. Jag erkände att vi pratar svenska för ofta orkar Caesar inte mer engelska kvällstid än att göra sina läxor.

Caesar är som den blomma han själv har odlat i skolan, på väg att att spricka ut nu. Han trivs bra i skolan äntligen, är rejält duktig på språket med tanke på den korta tid vi har varit här, han är poppis bland barnen och har fått många vänner. Han börjar trivas, blomma ut och det är så skönt att se!


*Mamma, den här blir så fin att vi måste hänga upp den på väggen!" Det är bara att älska en 5-årings självförtroende!


Vi har ju mycket hopplock från internetfyndande hemma och inte allt här hemma är tip top, men vi trivs. Jag bara älskar det sidobord jag köpte av en fransyska som hon själv har målat och fäst vackra snäckor som lådknoppar. Då och då följer vackra snäckor hem från stranden. Eastern beach som vi bor invid har sand mixad med en mängd snäckor, så många fynd lär det bli framöver med. Kan inte motstå dom...


Dagens lunchpromenad efter stranden. Trots att jag smorde in mig med solskyddsfaktor 50 i morse och har en bra grund har jag fått bra med färg efter kanske 1.5 timmes promenerande i mestadels molnigt väder. Man får akta sig!


Amen!

3 kommentarer:

  1. Kanske har han snappat upp en hel del när ni rest också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har funderat på det med och han har ju hört språket tidigare. De ord han kunde innan han kom hit var hello, bye, thank you, ice cream, school bus och sådant, så det är inte mycket ändå. Hans mamma har ett rätt bra språköra hon med, så han har ärvt det som det verkar... :)

      Radera
  2. Åhh så gulligt och vad kul att det går så bra med engelskan! :)

    SvaraRadera