torsdag 28 juli 2016

Båtluffen sista stopp - lyxiga Paradise Cove

Vi lämnade underbara Blue Lagoon Beach Resort och tog båten söderut genom Yasawa-öarna några timmar för att landa på vårt sista stopp, den lyxiga nybyggda resorten Paradise Cove.

Här fanns det inga sovsalar, utan vi hade bokat deras billigaste stuga, vilket var denna fina boning. Jag bara dooog när jag såg detta badrum och funderade över sätt att transportera med mig badrummet hem, utan att någon märkte det. Jag kom inte på någon lösning och i ärlighetens namn är väl ett utomhusbadrum trevligare i ett land som alltid håller sig över 25C än i Auckland.


Åh, det luktade en skön spa-doft över badrummet under hela vår vistelse. Jag vet inte riktigt hur det gick till, om det var alla blommor som luktade så gott. Jag letade i alla skåp efter svaret, tro mig.


Den här resorten gicks det hårt åt under cyklonen som härjade över Fiji i februari. Ni ser på palmerna bakom husen hur de ser skadade ut.

Vårt lilla radhus med veranda. Caesar hade en egen säng och på den låg en välkomstpåse från barnklubben med keps och vattenflaska i. På rummet hade vi en tv med typ alla aktuella biofilmer installerade, så vi körde lite filmkvällar i sängen här.

1 kommentar: