söndag 28 februari 2016

Att bada med kläderna på

Ett av målen med flytten var att skapa mer tid till att ta hand om mig själv och så har det också blivit. Efter att ha skurit ner på socker och kvällssnacks i kombination med dagliga långa promenader och hård träning några dagar per vecka har kilona börjat minska. Jag är dessutom oerhört mer avstressad och tacksam över mitt liv här, svensk som jag är vill jag ju inte framhäva mig eller såra någon hemmavid, men jag lever absolut mitt drömliv här!


I veckan tog jag och min kompis Anna en av våra dagliga promenader efter stranden och vädret var bara magiskt och vattnet kristallklart. Vi kunde helt enkelt inte hålla oss efter en svettig timmes promenerande. Jag kände mig lite busig när jag kastade mig ner i vågorna med mina kläder på mig.


Dripp dropp. Som tur är sätter jag ju inte på mig någon snygg stass när jag ska promenera och bli svettig, för vi har mellan 25-30C här just nu.


En av fördelarna med att bo strandnära. En snabb promenad på några hundra meter genom parken i de blöta kläderna och sedan var jag hemma.


Vi var lite rädda för de "löss" eller mikroskopiska manetyngel som de egentligen är. Varningarna har duggat tätt för dessa nu när vattnet bara blir varmare och varmare. Efter att ha bott i sommarvärme i flera månader nu känns det helt overkligt att veta att sommarens varmaste månad brukar vara mars och den ligger ännu framför oss!

3 kommentarer:

  1. Så vackra foton!
    Det är synd det där med den svenska jaltelagen, tro inte att du är något eller framhäv inte dej själv. Vilket trams!!!
    Du ska visst vara glad och stolt över att du minskat din vikt, om det är ditt mål. Du ska också tycka att du är duktig, för det är du!!! Också säja att du är lycklig. Det är ju inte för att säja att du är bättre än alla andra, men ge inspiration till andra!
    Jag är lycklig där jag är, jag kan göra vissa saker väligt bra. Jag tycker inte det är skryt alls.
    Ha det bra!!!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, men i vårt fall har vi också en del familj och vänner i Sverige som är lite oroliga över att vi kommer tycka om vårt liv på NZ så pass mycket att vi inte kommer hem igen. :) Tack för dina fina ord, jag håller med om att man ska vara stolt över sig själv och lycklig! Själv tycker jag det är det bästa sättet man kan förändra världen på, genom att vaka över sitt eget välmående sprider man ju det vidare till andra man möter.

    SvaraRadera
  3. Jag håller helt med era kommentarer! Härligt inlägg att läsa! :)

    SvaraRadera