torsdag 4 februari 2016

Uppe på vulkanens topp

Vi har helt plötsligt gått från sommarlovsmode till skolstart och poff, bort med frukostar kring 11-tiden, sovmorgnar, helt plötsligt kolla på klockan och inse att hon är kl 16 på eftermiddagen utan att man visste hur det gick till.

I ärlighetens namn är det rätt skönt för en restless soul som min. Jag får bara så mycket gjort när Caesar är i skolan och får mer lugn och tystnad för mitt arbete och mer tid för min träning.


Idag lämnade jag in bilen på service och besteg en vulkan på hemvägen - bara det liksom! Det finns ju ett antal här i Auckland, närmare bestämt ett 50-tal faktiskt. Det sjuka var att jag precis när jag nådde toppen mötte min väninna Sheryl och hennes lilla Willow som kom upp från det andra hållet.



Jag avslutade med en läskande dryck i Half moon bay marina innan jobbet kallade på mig hemmavid. Jag bannade mig lite för att inte ha tagit med solkrämen, men jag hade dock hatten och smörjde mig innan jag gick hemifrån åtminstone. En underbar start på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar