måndag 1 december 2014

B - Buenos Aires

Jag skulle ha behövt läsa dryden.se och hans fina back up-tips många år tidigare. Jag har förlorat alla mina semesterbilden innan C föddes. Det var vid hans födelse jag kände ett rejält behov att fixa till så jag inte skulle förlora bilderna på hans barndom och uppväxt.

Bild lånad från Pink vacation rentals.

Bild lånad från www.cntraveller.com.
Från jorden runt-resan 2007 har jag inga som helst bilder kvar, men en riktig favoritstad råkade vi på under den resan - Buenos Aires, Argentinas oerhört charmiga huvudstad. Tänk tango, fina restauranger, stil och klass, designaffärer, kohudar, enorma biffar, vacker arkitektur och charm. Det är dessutom väldigt prisvärt för det mesta. Den argentinska ekonomin verkar gå upp och ner som en jojo.

Vi gick dessutom några dagar i språkskola för att bättra på den obefintliga spanskan, det gav mersmak och var ett kul aktivitet att göra under en resa!

Bild lånad från Business insider i en artikel med finfina resetips för Buenos Aires.


Bubblare på B är Berlin och Beijing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar