onsdag 20 maj 2015

Immigration till Nya Zeeland - en process

Vi fick en lista förra lördagen med dokument vi behöver för att få visum i två år till Nya Zeeland. Listan är lång och inkluderar allt från bevis på att vi inte ha hepatit C eller cancer, att vi faktiskt har ett liv ihop, personbevis med vissa specifika uppgifter på, skolbetyg på engelska, intyg om arbetslivserfarenhet, registerutdrag på det hus vi äger ihop, bilder som visar att vi har varit tillsammans mer än 12 månader, nytt pass för min del och läkarintyg angående läkemedel med mera.


Vi inväntar läkarundersökning samt ett par intyg från Nickes tidigare arbetsgivare och sedan är vi klara att skicka in ansökan till kontoret i London. Vi vill ju inte ropa hej än, trots att alla verkar tycka det är självklart att vi kommer komma iväg. Myndigheter är dock myndigheter och så länge jag inte har visumet i mitt pass känner jag mig inte alls säker.

Vi hade tänkt åka ner till Spanien över midsommarhelgen och jag och Nicke kan ju flyga på våra körkort, men vi vet inte hur vi ska få med oss Caesar, då våra pass kommer vara inskickade under ansökningsperioden de med...någon som har några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar