fredag 29 maj 2015

En sådan där fredag och besök i skolan...

...som jag sällan får även om jag är ledig varje fredag - obokad och utan jobb. Jag brukar ha jobb till mitt egna bolag som gör att jag blir sittande varje fredag ändå. Men inte idag...

Dagen började med ett besök i den Montessoriklass Caesar har fått plats i till hösten. Jag fick en kanonlugn känsla där inne bland alla barnen från åk 1-9 - så skönt! Även om vi inte kommer iväg till NZ till hösten, känns det bra att ha ett så bra skolalternativ klart här hemma.

Caesar med en fin kompis uppe på vår naturtomt.

Efter skolbesöket blev det en kopp kaffe på kafé, lunch med en god vän och sedan hem i tv-soffan för att mota den förkylning Caesar smittade mig med, sedan ett par vabbdagar i början av veckan. Superskönt och välbehövligt!

Även helgen är nästan obokad förutom middag och fotbollsträning på söndag. Vi får se om det blir någon inoljning av altanen eller om det kommer regna någon skur även denna helg. Ja, som ni hör - inte många knop alls...

1 kommentar:

  1. Vad härligt när man kan få känna så! Lugnt och skönt!
    Ha en lugn och fin helg!

    SvaraRadera