lördag 20 september 2014

Dessa underbara Lobster rolls

Alltid närvarande i denna del av
USA är skaldjur. Överhuvud taget
dräller denna region av fräsch
mat, ekologiska affärer finns i
varje byhåla och inga överviktiga
syns, förutom jag själv då... Detta
beror väl på att detta är den penga-
tätaste delen av USA, men det är
så skönt att slippa all fritering.

Här får du verkligen bra mat överallt
men billigt, det är det ju inte här.

Utanför Mystic vid kusten hittade
vi vårt första skaldjurshak och
detta blev vår första lobster roll,
men knappast vår sista.


En dag på resan kommer jag på mig
med att tänka: "Hmmm, nu var det
allt längesedan jag åt hummer..."
Sekunden efter insåg jag att det
var dagen innan och då intogs
hummer både till lunch och middag.

Lobster rolls är snabbmatsvarianten
av skaldjur. På dessa restauranger
är det inte tjusigt, utan väldans
osnoffsigt, men ack så charmigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar