fredag 19 september 2014

20 tecken på att du är resgalen!

Listan hittade jag hos Kilroy.

Du vet att du är resgalen när...

1. Du redan har planerat din nästa
resa innan du har hunnit komma hem från den förra!

CHECK!

2. Du kan packa en ryggsäck med förbundna
ögon och vet exakt vad du behöver till din nästa resa.

CHECK!

3. Du lägger undan det mesta av din lön
till ditt nästa reseäventyr.

4. Du hellre bokar flygbiljetter till din
favoritdestination än att laga den trasiga
lampan i ditt sovrum.

CHECK!

5. Du följer diverse resebloggar och kollar
flygpriser dagligen för att hålla dig uppdaterad.

CHECK!

6. Det är större sannolikhet att du gillar
en Facebook-bild av en random person på Whitsundays
i Australien än bilden på din partners nya frisyr.

CHECK!

7. Din bucket-list innehåller fler städer att
besöka än saker att göra.

CHECK!

8. Du kan somna var som helst: På en hård bänk
på flygplatsen, på en svettig buss utan air-condition
eller i en sovsal du delar med 11 andra backpackers.

Nope, ju äldre jag blir ju mer bekväm blir jag,
men hade jag inte råd med annat så absolut!

9. Du kan skåla och svära på flera språk.

CHECK!

10. Din Facebook-profil svämmar över av härliga
resebilder och selfies från dina stoltaste ögonblick
på resande fot.

CHECK!

11. Du vet hur många länder du har besökt - utan
att ens behöva räkna dem.

Njae, på en höft...

12. När du väl köper ett par nya byxor vet du EXAKT
hur många Pad Thai du skulle kunna få för samma
summa i Bangkok.

CHECK!

13. Dina vänner kallar dig "en levande atlas" och
du himlar med ögonen när folk inte vet var Patagonien
ligger.

Mina vänner är mer allmänbildade än jag är, men
utanför min egen krets kan jag absolut känna så.

14. Du har gett upp försöken att hålla dina mor-
och farföräldrar uppdaterade på var i världen du
befinner dig och säger istället bara "utomlands" när
de frågar.

15. Du gillar alla bilder på KILROYs Instagram.

16. Flip-floppsen dina ligger överst på skohyllan,
även mitt i vintern.

CHECK!

17. Du orienterar dig väl på flera av världens
största flygplatser.

CHECK!

18. Du ser på ditt hem mer som ett pit-stop än
en fast bostad.

Njae, jag har ju familj och hus nu för tiden
men när jag var yngre bodde jag hellre trångt
för att få pengar över till resor och annat.

19. Du aldrig helt packar upp din ryggsäck.

Jo, men de ligger rejält länge ouppackade på
köksgolvet. Jag har inte packat upp helt
sedan förra resan ännu...

20. Du hellre volontärarbetar i Sydafrika än
tackar ja till ett fast, avlönat jobb i Sverige.

Jag har ju alltid varit rädd för fasta jobb
som jag skrev tidigare, se dan två veckor är
första gången jag är fast anställd...hjälp!

Jag kan pricka av 11 punkter klockrent och
några till på ett ungefär. Hur många fick du???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar