fredag 4 juli 2014

Gospelmässa i Harlem

Sista dagen i New York avslutade vi
storslaget med ett besök i en kyrka
i Harlem. Jag sjunger gospel själv
och lyssnar mycket på gospel, så jag
visste att detta skulle bli ett fint
minne för mig.

Vi åkte till First Corinthian
och blev så glatt överraskade över den
öppna och kärleksfulla stämning vi
möttes av. Vi satt inte på någon åskådar-
bänk och det var inte heller någon känsla
av att det var en tävling att freaka ut
och prata tungor och dansa mest, som jag
har mötts av tidigare i de länder vi har
sjungit med min kör, bla i USA.

Högt i tak och alla var där på sina egna
premisser - ett härligt besök och även
med fin, svängig gospelmusik så klart. :)


Med detta besök avslutades Nickes och min
weekend och en ljuvlig födelsedagsresa var
till ända. Längtandes efter Kejsaren begav
vi oss av hemåt igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar