måndag 25 november 2013

Varför bloggar jag?

Det främsta skälet till att jag startade
min blogg var för att spara mina bilder.
Jag har varit usel på att hålla ordning
på mina bilder, framför allt innan jag fick
barn. Alla bilder från vår jorden runt-resa
och mina resor i Afrika är borttappade.
Nu sparar jag dom på en extern hårddisk och
även i denna blogg.

Ett annat skäl är att jag ofta glömmer bort
var jag har varit och vad jag har sett. Namn
på ställen faller bort och även många detaljer
kring resor. Det är väl en av nackdelarna med
att resa mycket antar jag.

När jag skriver inlägg och redigerar bilder
kommer jag också ihåg mer och måste ta reda på
vad stället hette nu igen. Jag vet, det låter
smått patetiskt, men det är sanningen.

Ett tips till alla er med dåligt minne och usel
organisationsförmåga - starta en reseblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar